Domowe sposoby na odchudzanie

W obecnych czasach, w których panuje moda na to, co szczupłe, coraz większa uwagę zaczynamy przykładać do tego, jak wygląda nasza sylwetka. Rodzi się w nas chęć dorównania „ideałom” prezentowanym na okładkach czasopism. Wiele kobiet (a także coraz więcej mężczyzn) szuka szybkiej i skutecznej diety. Jednak wszystkie diety cud najczęściej okazują się niewypałem i wraz z ich końcem wracamy do wagi początkowej, bądź przybieramy na wadze i zostajemy niewolnikami tzw. efektu jo-jo. Poniżej prezentujemy kilka rad, które powinny pomóc w zdobywaniu upragnionej sylwetki. Są to znane, stare domowe sposoby, stosowane także przez gwiazdy największych stacji telewizyjnych.

2 litry wody!

Po pierwsze pij jak najwięcej niegazowanej wody mineralnej. Optymalna dawka dla naszego organizmu to 2 litry wody dziennie. Odstaw wszystkie gazowane, słodkie napoje, kawę oraz herbatę. Zamień je na zieloną lub czerwoną herbatę, przyśpieszają one spalanie tłuszczu oraz usuwają z organizmu toksyny. Dobrym pomysłem jest także wypicie na pół godziny przed posiłkiem szklanki wody wraz dwiema łyżkami octu jabłkowego. Woda napełni żołądek a ocet jabłkowy przyśpieszy nasz metabolizm.

Bez dokładek!

Jedz wszystko (oczywiście w ramach zbilansowanej diety), ale nakładaj sobie na talerz trochę mniejsze porcje niż zazwyczaj i pamiętaj dokładki są surowo zabronione!

Warzywa i owoce

Kiedy najdzie cię ochota na jakąś przekąskę, albo masz nieodpartą chęć na coś słodkiego, zjedz jakiś owoc lub warzywo. Dostarczysz w ten sposób niezbędnego organizmowi cukru, ale także błonnik, który przyśpiesza proces trawienia i zapycha żołądek.

Przynajmniej 20 minut dziennie ruchu!

Niestety bez tego ani rusz! Na początek zacznij od szybkich spacerów, wolnej jazdy na rowerze. 20 minut, to naprawdę nie dużo, a po pewnym czasie, zobaczysz, jak codzienny spacer wejdzie w twój codzienny plan dnia i nie będzie przykrym obowiązkiem a ty będziesz potrzebowała coraz więcej ruchu.

Peelingi i masaże

Pamiętaj, że dieta i ruch to nie wszystko. Warto zadbać także o to, aby nasza skóra była jędrna. Pod prysznicem zmieniaj strumień wody z ciepłego na zimny i tak kilka razy. Ujędrniająco działają także wszelkiego typu peelingi (nawet te domowej roboty, np. z kawy) oraz podszczypywanie brzucha i ud.

Trochę wiary w siebie i do dzieła!